[O2FL] Problem ze sprzęgłem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matikjaro
    Classic
    • 2014
    • 4

    [O2FL] Problem ze sprzęgłem

    Zamieszczone przez krzynol
    elektryka komfortu >2007
    Nie ma to jak nowe mozliwosci. Gratki moda
  • LukuSieradz
    Classic
    • 2012
    • 6

    #2
    [O2FL] Problem ze sprzęgłem

    Witam!

    Pojawił się problem u mojej Octawki 1.9 TDI, dwukrotnie, w odstępie miesiąca (pierwszy raz dolałem oleju, rzeczywiście było niewiele, sądziłem, że to rozwiązanie :[ ) - po odcinku ~~ 80 km na autostradzie, prędkość 100-160 km/h nie jestem w stanie zmieniać biegów. Przejście z 5 na 4 jest niemal niemożliwe. Muszę się ostro napocić, żeby tego dokonać. Sprzęgło jest b. miękkie. Wyłączenie silnika, postanie chwilę na poboczu pomaga, ale tylko na chwilę - później są kłopoty w zasadzie z każda kombinacją 1-2-3-4-5 / 5-4-3-2-1.

    Jak auto postoi ~~ 20-30 minut, (rozumuję, że się wychłodzi), problem znika.

    Dodam też, że problem ten NIE występuje podczas normalnej jazdy w cyklu miejskim, bądź nawet trasa-miasto.

    Co może być przyczyną? Prosiłbym o pomoc.

    Pozdrawiam
    Luku

    Komentarz

    • RalfMar
      Classic
      • 2013
      • 1

      #3
      Kurcze... Mam dokładnie ten sam kłopot. Podpinam się pod temat.
      hotel Gdańsk

      Komentarz

      • LukuSieradz
        Classic
        • 2012
        • 6

        #4
        Koledzy, podbijam... Nie ma na forum mechanika?

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Jaki rocznik/przebieg?
          Na początek odpowietrzył bym wysprzęglik; trzeba upuścić ze 100 - 150 ml płynu ( jeśli płyn hamulcowy nie był ostatnio zmieniany to bym to od razu zrobił ). Jak nie pomoże to wymienił bym wysprzęglik ( prosta robota w OII 1,9 TDI ). Potem to już tylko kosztowna zabawa z samym sprzęgłem.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • LukuSieradz
            Classic
            • 2012
            • 6

            #6
            2009, 210k, w garażu nie stał - samochód po kierowniku oddziału banku

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              A było już robione w nim coś przy sprzęgle ( wysprzęglik, pompa, docisk, tarcza ) czy dalej wszystko ori?
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • Deo
                RS
                • 2009
                • 1729
                • Volkswagen
                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                #8
                Odgrzeję kotleta :idea:

                Wczoraj wracając autostradą zaobserwowałem u siebie miękki pedał sprzęgła i problemy ze zmianą biegów. W jeździe miejskiej podobnie jak u LukuSieradz problem nie występuje.

                W aucie jakieś 30kkm temu było wymienione kompletne sprzęgło (zestaw z G60) a od 15kkm jest program na 180 koni.
                W lipcu była wymieniana pompa hamulcowa, z pompą ABS i zalany został nowy płyn hamulcowy.

                Pytanie co zaczyna nawalać? Wysprzęglik, pompa sprzęgła czy zestaw z G60 :roll:
                Pozdrawiam,
                Grzesiek


                Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                Komentarz

                • tomekosw1
                  Classic
                  • 2013
                  • 11
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Witam kolegów. Problem z miękkim pedałem sprzęgła i niemożliwością zmiany biegów miałem identyczny. Problem pojawiał się na trasie przy dłuższej jeździe powyżej 100 km/h. W jeździe typowo miejskiej wszystko było w porządku. Wyjazd w trasę i znowu męczarnia. Wymieniłem wysprzęglik i płyn. Koszt w serwisie ok 200 zł (część, płyn, robocizna). Od pół roku zero problemów aż chce się wyjechać za miasto. Nadmienię po oglądnięciu starej części tej wymontowanej, zbudowana jest cała z plastiku, na końcu ma taki jakby tłoczek (niefachowe określenia nie jestem mechanikiem) ten tłoczek jest zrobiony z gumy. U mnie był cały sparciały i poprzecierany, może to jest winą że dostaje się powietrze.

                  Komentarz

                  Pracuję...